Postbaby trening (anniitondel) hits
Hjem Add Om meg Kontakt

1

Postbaby trening

Postbaby trening

Heija!

Jeg har begynt å trene nå, endelig! Det er ganske godt egentlig. Jeg har ikke noen store forventninger og jeg tar det med ro, da jeg vet at det ikke er lurt å begynne hardt etter fødsel, men jeg håper å kunne gå ned litt i vekt og få strammet inn babyfettet, hehe. Jeg har ikke hatt det så travelt med å begynne å trene,men i det siste har jeg følt meg fæl. Jeg har begynt å virkelig mislike kroppen min. Noe som er skummelt å begynne å føle igjen. Jeg vil virkelig ikke gå tilbake til den tiden da jeg var litt større og ikke hadde det bra. Jeg slet mye og var veldug langt nede for en del år siden, og hadde endelig funnet et godt sted. Men nå kjenner jeg at den følelsen kommer tilbake og jeg har ikke tenkt å la den ødelegge for meg denne gang.

Det å trene etter å ha fått baby er spesielt. Jeg kjenner at det er mye som har skjedd med kroppen, mye forandringer og mye å ta hensyn til. Postbaby kroppen er en kropp som har gått gjennom mye, som jeg faktisk er stolt over. Den har bært et barn, den har født et barn og den har vært gjennom stress og uorden. Det er en kropp som har gjort en jobb, et mirakel og gått gjennom noe som er større en noe annet. Jeg er stolt men også ødelagt. Det er et dilemma jeg strever med. Jeg vet jeg ikke er den eneste som føler det slik men det er virkelig tungt.

Derfor har jeg begynt å gå trilleturer og har lastet ned en app son jeg føler funker godt for meg. Den kalles for Super Mom, haha. Der har jeg begynt en 30 dagers utfordring med øvelser bygget for de som har gått gjennom fødsel. Jeg har begynt lett og føler jeg gjør godt,selv om jeg tar det rolig. Det er litt det jeg føler ikke mnge forstår, at det faktisk er mye som har gjort vondt. Bekkenet, magen og rumpa har jeg kjent mye smerter i etter å ha bare gått i en bakke tidligere og derfor har jeg ikke turt å begynne. Men nå vil jeg, men i MITT tempo! Jeg må få bestemme om når det er nok, om når jeg kan ta rn hviledag, og hvor mye jeg kan trene uten å overdrive. Det er faktisk bare 2 måneder ca siden fødsel, jeg er ikke som før. Jeg har ikke samme kroppen, formen er ikke den samme.

Jeg kommer til å legge ut litt mer på instagramen min også, så følg med. Det kommer postbaby kropp bilder. Litt form oppdatering og baby nytt fremover.

-Anniken ❤



  • 10.08.2018 kl.18:09
    det beste er ta et skitt av gangen :D en gtur er bedre enn ingenting, tenker jeg :) har ikke barn selv, men kvinnekroppen gr jo igjennom s sykt mye under en graviditet at



    Kommenter her
    Tilkomstgruppen
    Design og koding: Ina Anjuta
    anniitondel

    Mitt navn er Anniken og er 22 r, kommer fra Trondheim. Jeg er ei blid og positiv jente, som er opptatt av helse og kropp. Det jeg vil dele med dere er min hverdag og min nye reise, graviditeten min. Flg meg p Instragram: @Annieetondel Lik bloggen p Facebook : https://www.facebook.com/annitondel/

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Design og koding: Ina Anjuta